Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır!
Sayın Fatma Gürman’ın yorumu
26 Nisan 2013
14:43
473 Kez Okundu

Mehmet Ali Güller’in ‘HEPİMİZ İTTİHATÇIYIZ’ başlıklı yazısını yayına hazırlarken yazının içeriği dikkatimizi çekmişti.

Önce ilgili paragraf buraya taşıyalım.

VATAN CEPHESİ

Kemalizm ile İttihatçılık arasında ise kuşkusuz bağ vardır ve Atlantikçi muhafazakarların Mustafa Kemal’e ve Talat Paşa’ya aynı oranda düşmanlıkları bundandır.

 

Bitirirken Ahmet Davutoğlu’nun Miloseviç’ten hareketle “Esadoviç” benzetmesine de değinelim. Evet, her ikisi de aynı cephedir. Miloseviç de Esad da, emperyalizme karşı vatanlarını savunmuştur. Aralarındaki tek fark Miloseviç’in yenilmesi ve Yugoslavya’nın bugün 6 parçaya bölünmüş olmasıdır.

 

Enver-Cemal-Talat Paşa üçlüsü, Mustafa Kemal-İnönü-Bayar üçlüsü, Miloseviç-Saddam Hüseyin-Esad üçlüsü aynı cephede, yani emperyalizme karşı vatan savunma cephesindedir!

 

Mehmet Ali Güller – Aydınlık
9 Temmuz 2012

Yazının tamamı için:

http://www.gavurege.com/webroot/home.php?op=ege&action=outview&article_id=6721

 

***

 

Burada, “Hepimiz İttihatçıyız” derken Mustafa Kemal Atatürk ile Miloseviç-Saddam Hüseyin-Esad üçlüsünü aynı cepheye koymak acaba ne kadar doğrudur?

 

Yazar bilerek veya bilmeyerek baltayı taşa mı vurmuştur ve bu yazı ile acaba ne amaçlanmıştır?

 

Daha pek çok soru akla gelebilir.

 

Sayın Fatma Gürman yazıya ilginç bir yorum yazmış. Ancak, yorumu yayınlamayıp konunun yorumcularımızca tartışılması ve bu konuda (varsa) başka görüşlerinde paylaşılması için buraya taşıdık.

 

Fatma hanım’dan izin almadık ama, engin hoşgörüsüne güveniyor ve bize kızmayacağını biliyoruz…

 

GavurEGE

 

***

 

Fatma Gürman’ın yorumu:

 

(bu yorumum eğer sitenin genel çizgisine ters düşecek ve zarar verecek bir yorum olarak değerlendirilirse yayınlamayınız, benim amacım polemik değildir, siteye zarar gelmesini asla istemem)…
ben bu hepimiz ittihatçıyız söylemini asla kabul etmiyorum…zehirdir bu zehir, yeni nesillere zerk edilmeye çalışılan…yapamayacaksınız…bu söylemden vazgeçmezseniz bu topraklarda yer bulamazsınız…ittihatçilerin yönetiminde hiçbirşey iyi değildi…darbe ile ele geçirdikleri devleti kısa zamanda almanyanın kuyruğunda 1.dünya savaşına sokup devlete ölümcül darbeyi indirdiler ve kaçıp gittiler…milliyetçiliği osmanlı devletinin düşmanı olan fransaya gidip öğrendiler…mükemmel fransızca öğrenerek geri döndüler…avrupa kültür ve medeniyetini öğrenmeye ve öğretmeye giriştiler, türkleri ve türklüğü hakir gören insanlardır…bunların neresi türk milliyetçisi ???adlarına jön türk deniyor ama içlerinde türk asıllı kaç kişi var ??? adları türk olabilir ama kendilerini türk hisseden kaçıdır ??? kuvva-yı milliyenin bel kemiği, iç anadolunun yırtıcı, gücendirilmiş, tutkulu ve savaşkan yedeklerini harcamamış, muhafaza edebilmiş, hiçbir yere gitmemiş, yerinden ayrılmamış koyun güden, çoluk çocuk yetiştiren türkmenleridir…mustafa kemal’in bayrağı açmasıyla bunlar hızlı bir şekilde işgalci fransızın, ingilizin, yunanlının üstüne yürüyüp memleketi işgalden kurtardılar ve bugün o işgalci emperyalistlerin ve yerli işbirlikçileri olan dincilerin, kürtçülerin ve kincilerin elele verip yıktıkları gardrop atatürkçülerinin de çekirdek çıtlayarak seyrettikleri dolaylı olarak yıkanlara payanda oldukları bağımsız türkiye kuruldu…mustafa kemal’e ittihatçı demek için epey bir dolanmak ve dolandırmak gerekir lafı beyler…ne oluyoruz hayrola…sol gösterip sağ vurmalar başladı mı yine ??? bırakın artık bu bayat söylemleri…yeni bir dünya kurulacak, eskisi tükeniş bayrağını çekti… yeni şeyler arayın bulun…önünüze bakıp araştırın, bu topraklara, insanlığa, geleceğe sevgiyle ve umutla bakın…bugün sevgi ve umut üretin…koltuk kavgası, intikam ve savaş değil…ittihatçılık size hangi sevgiyi, umudu ve yeniliği hatırlatabilir ki ??? nesine merak sarıyorsunuz ülkeye hiçbir iyiliği dokunmamış maceraperestlerin ??? başarısız olmuş tepeden inme bir darbeciliğin nesine özeniyorsunuz ??? üstelik atatürk’ü götürüp bu maceraperestlerin başına geçiriyorsunuz ??? kafanızı mı yedirttiler size ??? ben burda canımla uğraşıyorum ama benden arta kalan bir kıymık bir enerji bile olsa onunla sizinle ve sizin gibi düşünenlerle uğraşmak boynumun borcudur…inönü ve bayar emperyalistlerin atatürk’ün ölümünden sonra bağımsız türkiyeyi tekrar boyundurukları altına almak için hazırladıkları oyunun baş aktörleridirler,biri mutfakta hazırladı menüyü öbürü masalara servis etti, menderes adlı iktidar manyağını da günah keçisi olarak kullanıp darağacında bitirdiler işini, işte ittihatçilik budur…gizli ikili antlaşmaları yapan, orduyu nato ordusu haline getiren, ekonomiyi küresel kırkhramilerin at oynattığı pazar haline getiren antlaşmalara imza atan bu sözümona anti-emperyalist !!! ittihatçi merkezefendilerdir… güleyim size…ama acı acı…onlar anti-emperyalistse ben değilim…ben düşmanı toprağından kovan kalın türklerin yanındayım…anca beraber kanca beraber…gerisi vız gelir tırıs gidersiniz…onlar yoksa ben de yokum…saddam emperyalistlerin mezopotamyaya oturttukları ve kullandıkları adamdır, işi bitince smirt, mübarek gibi…esad’a devlet babasından miras kalmıştır…miloseviç’in azgın bir şovenist olduğuna dair kanıt kıtlığımı çekiliyor üstünden 20 sene geçmeden…ne oluyoruz ??? bize bu adamları hangi yüzle örnek gösteriyorsunuz ??? neden bu zerzevata muhtaç oldunuz, ya da sizi bunlara muhtaç hissettiren hangi eksiklik duygusudur ??? neyin yokluğu size bunları söyletiyor ??? vazgeçin bu demode madalyonun bir an önce ön yüze döndürülmeyi telaşla bekleyen arka yüzü olmaktan…amaç bu demode madalyonu boynumuzdan çıkarıp tarihin çöplüğüne atmaktır…emperyalist olmayan bir türkiye kurmak için önerileriniz varsa buyrun anlatın, dinlerim ama bu yukardaki yazı gargaradır, tükürür geçerim…

 

  • nhızal
  • 24.07.2012 14:29:44
  • Sarıkamış faciası görüntüleri
    http://www.youtube.com/watch?v=-cbOyJF9KGY&feature=fvwrel.her yüz yılda ülkem macerayamı atılacak.sarıkamıştan yemen çöllerinden suriye çöllerinemi gireceğiz. bu ihanettir. dünde öyleydi bugünde öyle.
  • nhızal
  • 24.07.2012 09:54:46
  • sn.İsmail Enver’in uzun yourmunda tek bir şey var.enver paşanın nitelikleri. ama öte yandan macera uğruna kırılan 90 000 Türk yiğidi var.sanki Atatürkün alternatifi olarak gecikmiş bir itibar kazandırma var gibi. değil efendim,sarıkamışta 1.dünya savaşında yok olan hayatlarımız için mağlup biten savaşta parçalanan yurdumuz için gıyabında yargılayıp mahkum etmedik.kendi hayalleriyle iyi kötü tarihte yerini aldı.buda mı yetmedi. şimdi yolumuzu enver paşa ideallerine göre mi çizeceğiz.somaliden bosnaya bulgaristandan çin seddine.ama bu arada Anadolu gidiyormuş ne gam.öylemi?
  • as
  • 24.07.2012 02:53:59
  • ismail enver
    23.07.2012 13:59:38″”"BAKIN ENVER PAŞA NE DİYOR:
    ‘’ ”Trablus artık kaybolmuş sayılır.Buna rağmen neden gidiyorum?Bütün müslüman aleminin bizden beklediği bir vazifeyi yerine getirmek için gidiyorum….” 25 eylül 1911…Trablus gönüllüsü Enver Paşa’nın hatıratından…’’

    Ve artık cahillik tavan yapar.Namık Kemal’in,Ziya Gökalp’in,Mehmet Akif’in Türklüğünden hangi beyin şüphe edebilir?Ah yine unutmuşum…İşte burada da İngiliz propagandası devreye girer.Çünkü bu şahsiyetler özenle İttihatçılıktan soyutlanacak ve sahiplenileceklerdir.Lafı dolandırmadan direkt olarak söylüyoruz unutmayınız ki muhalif de olsa MUSTAFA KEMAL de İttihatçıdır.
    …………..

    Hem İttihatçılık küçük beyinlerin etnisite çerçevesinde değerlendirebilecekleri bir kavram değidir.İttihat ve Terakki,çatısı altında bu toprakların emperyal güçler karşısında direnme davasına baş koymuş herkesi toplar.Kürt,Arap,Boşnak,Çerkes,Türk,Mason….”"”

    şu siteden 3 gün ayrılıyoruz, neler görüyoruz yahu……..

    ne demiş ENVER paşa, müslüman alemi için trablusa gidiyorum….
    ne yapmış ingilizler, ziya gökalp, namık kemal, mehmet akifi ittihatçılıktan soyutlayıp benimsemişler….

    mustafa kemal muhalifmiş ama ittihatçıymış?

    donanımlı ama defalarca iğfal edilmiş bir beyin ancak bu kadar olur….

    bu memlekette enver savunucuları elbet olacaktır….

    ama, bu tarz bir siteye ilk kez gireceksin, enver ve ittihat terakki yağdıracaksın göklerden, fetvaları verip uzayacaksın…..

    pkk ve saidi kurdi artıkları türkün ekmeğine vatanında kan doğrarken, AB-D türkü komşu savaşlarıyla test ederken, petrodolarlara teslim olmuş ülke yönetimi gemi azıya almışken…….

    yakışmamış ismail enver……

    donanımını dikeyim…..

    HAYYYYY HAKKKKKKKKKK

  • semen1423 (Misafir)
  • 24.07.2012 00:40:04
  • Sayın Tonguç,haklısınız.Atsanız atılmaz,satsanız satılmaz. Bizim tarihimiz. Ne var ki;Saidi kürdi nam zatla ilişkiside ilginç.Onunla birlikte hareket etmesi,meclise mektup yazarak M.K.Atatürk’ü Cumhurbaşkanı seçmeyin demesi de yabana atılacak bir durum değil.Aslında konumuz Enver Paşa değil. O tarihteki yerini çoktan aldı.Ama ille birleri benzetilecekse,Suriye konusunda ki iştahı kabarık Davide daha uygun olur,diye düşünüyorum.

    Sarıkamış bizm ikinci Yemen’imizdir.

  • Tonguc
  • 24.07.2012 00:21:15
  • Gerci Enver Pasayi ve “hayallerini” de yok sayamayiz ama, donanim bakimindan bile en ufak karsilastirma bile mümkün degildir.Mustafa Kemal Pasanin okuma ve ögrenme azmi, sürekli ögrenme ve ögretme tavri karsisinda Enver pasa’nin bos hayalleri.

    Enver pasa’yi da atamayiz, fatma ablanin dedigi gibi bir hal. Atsan atilmaz, satsan satilmaz, ama tarihimizin önemli bir aktörü.

    Ben fatma abla gibi, kes at taraftari degilim. Enver Pasa da, Talat pasa da, tarihimizin önemli aktörlerinden. Yanlislari olmadi mi, oldu elbette. Fakat bu yanlislar da bizim yanlislarimiz. Bu yanlislardan ögrenerek Kuvayi Milliye kuruldu, bu yanlislardan ögrenerek “Yurtta sulh, cihanda sulh” ilkesi kondu.

    Bu yanlislardan ögrenerek, “Hakimiyet bila kayd-ü sart milletindir” ve “Hayatta en hakiki mürsid ilimdir” ilkeleri dile getirildi.

    Enver pasayi atamayiz, bizdendir, haylaz cocugumuzdur.

    fakat Mustafa Kemal Pasa ile karsilastirmak, ve ona rakip görmek essekliktir!

    Ben Avsar’im, ve Enver Pasa’nin Sarikamis’ta kirdirdigi 90 bin asker o zamanlar yeni kurulmus olan Aziziye, yani Pinarbasi Avsarlarindan toplanan askerlerdi. Nice agitlar dinledim bu konuya iliskin.

    Ingilizlerin, Hindistan’dan gelen Pamuga alternatif olsun diye Cukurovaya göz dikmeleri sonucu, Osmanlinin aniden o bölgelere iskan harekati baslatmási -bakz simdiki kentsel dönüsüm alanlari. sonucu yerlerinden yurtlarindan edilen Avsarlar en son kayseri – Sivas arasindaki eski kislaklarina cekilirler. Ama orasi da zaten sultan aptüllerin “Cerkez kayinbirader”lerine verilmistir. Avsarlar kalir iki arada bir derede. Haklarinda vur emri de cikarilmistir. Padisah haremine her sene en güzel kizlarini gönderen Cerkezler, Avsarlara karsi savasmak ve görüldükleri yerde vurun iradesini almislardir.
    Böyle bir dönemde, Aziziye kislasi (Pinarbasi) kurulur, ve tüm Avsar gencleri toplanir. Avsarlar cocukluktan savasci yetismislerdir gerci amma, kis günü kiyafetsiz, donanimsiz ani bir emirle gönderilirler Erzurum daglarina.
    Iste sarikamis’ta donan 90 bin erin öyküsü.

    Cehenneme giden yollar cok zaman iyi niyet taslari ile dösenmistir.
    Öyle derler.

    Su siralar, Atsiz’in yayimladigi Asik Pasaoglu -Asik Pasazade- Tarihini okuyorum.

    Atatürk’ün soyunu sopunu merak edenler icin söyleyelim, Avsar kökenlidir, Karamanlidir, Fatih Karamanogullarini yendikten sonra pek cok karamanli – Avsar asiretini, oldugu gibi Rumeline göcertmistir. Atatürk’ün soyu da iste bu karamanogullarina dayanir.

    Tipki Turgut Bey gibi, Cezayir Türk Dayi Beyliklerini kuranlar gibi.

    Hayy hakkk!

    Hak neuzibillah!

  • semen1423 (Misafir)
  • 23.07.2012 22:31:11
  • Ek yorum:
    Enver paşa yı anlamak için,Saidi nursi ile olan yakın ilişkisini de dikkate almak gerekir.
  • semen1423 (Misafir)
  • 23.07.2012 22:08:07
  • Görüyorum ki,Enver Paşa cilalanıp önümüze sürülüyor. Şöyle bir durup bakalım.Ne yapmış Enver Paşa?Tek kursun atmadan 90 bin gencimizin sehit olmasina sebep olan darbeci General Enver (Pasa), hic bir makul sebep yokken Osmanliyi Almanyanin yaninda I. Dunya Savasina sokmustu.

    Enver Pasa Aralik 1914 de Dogu Avrupa uzerinden Rusyaya saldirma planlari yapan Almanyaya yaranmak icin Ruslara Kafkasyada ikinci bir cephe yaratarak Sarikamistaki hazirliksiz Osmanli ordusunun Ruslarin uzerine surulmesi icin emir vermis ve 90.000 gencimizin Allahuekber daglarinda donarak mahvolmasina sebep olmustur. Kendiside esir dusmekten kil payi kurtulmus ve Naciye’sine kavusmustur.

    Memlekette yol olmadigi icin Sarikamistaki orduya ikmal yapılamiyordu. Askerler ac ve hala yazlik giysileri ile duruyorlardi. Sarikamisa silah, giyecek, yiyecek ancak İstanbul’dan gemilerle gönderilecek, Trabzon’da karaya çıkarılıp Erzurum’a, oradan da cepheye kağnılarla, at, eşek ve develerin sırtında ulaştırılacakti. Karadenizdeki Osmanli gemilerine nefes aldirmayan Ruslar bunuda engelliyordu.

    Meslegi askerlik olanlarin uyarilarina kulak vermeyen darbeci Enver onlari dinlememis ve bu faciaya sebep olmustu. Istanbula donusunde gazetelere sansur uygulamis bu feci haberin duyurulmasini engellemisti. Cogunlugu Hamidiye Alaylarinin uzantisi olan bu askerlere Bab-i Ali gazeteleri bugun oldugu gibi o zamanda pek ilgi gostermiyordu.

    Bundan ders alinamadigi icin benzeri olay yine Almanlarin istegi uzerine Suveys Kanalinda tekrar etmis ve yine binlerce evladimiz kanalin sularinda bogulmustu.

    Gelelim Atatürk ile karşılaştırmaya.

    Mustafa Kemal ile Enver Paşa arasındaki rekabet taaaaaaaa Manastır Askeri idadisine dayanır.Sonrasında saraya damat olan Enver Paşa’ya Allah yürü ya kulum demiştir.

    O da sadece kendi değil 90 000 mehmetçiği hayalinin ardından ALLAHU EKBER dağlarına yürütmüştür.Kendi kurtulmuş ama tarihe Sarıkamış Faciası olarak geçen bu olayda 90 000 canımız gitmiştir.

    Yetmemiş,Almanyayla harbe sokmuş.

    Lider dediğin ayakları yere sağlam basmalı.Hayal peşinde koşmamalı. Sadece vata savunmasında savaşı düşünmeli.

    Bu konuda bir karşılaştırma yaparsak Mustafa Kemal’in liderliği,Enver Paşanın hayalperestliği karşımıza çıkıyor.Pantürkizm pan islamizim den çok çekmişiz.Hala bunlardan medet ummak T.C. ne ne kazandırır.Bosna dan Türkistan’a kadar giderken eldeki bulgurdan olacağız. Hayal dünyasından çıkalım.Enver Paşa bu milletib bir şanssızlığı ise M.K.Atatürk te bir şansıdır. Ne yazık ki herkes şansımızın farkında değil.

  • ismail enver
  • 23.07.2012 13:59:38
  • BAKIN ENVER PAŞA NE DİYOR:
    ‘’ ”Trablus artık kaybolmuş sayılır.Buna rağmen neden gidiyorum?Bütün müslüman aleminin bizden beklediği bir vazifeyi yerine getirmek için gidiyorum….” 25 eylül 1911…Trablus gönüllüsü Enver Paşa’nın hatıratından…’’

    Yüreğinizi daraltmalarına, ufuklarınızı kapatmalarına izin vermeyin sakın! Yürekleriniz buralara kadar(TÜRKİSTAN’a) uzanmadan Anadolu’da izzetinizi, şerefinizi, haysiyetinizi koruyarak yaşayamazsınız. Malınızı ve canınızı da koruyamazsınız. Zaten Anadolu’da esenlik içinde yaşamaktan ibaret kalan bir dava bize yakışmaz. Biz ki, alem-i islam’ın fedaisi olarak tevarüs etmiş toplumuz. Emperyalistlerle bütün cephelerde hesaplaşıp alem-i islam’ı kurtarma ülküsünden asla vazgeçmeyin!

    …zehirdir bu zehir, yeni nesillere zerk edilmeye çalışılan…yapamayacaksınız…bu söylemden vazgeçmezseniz bu topraklarda yer bulamazsınız…

    Evet ya…Zehirdir bu zehir!’’Hepimiz İttihatçıyız’’ parolası Bosna’dan Doğu Türkistan’a bütün mazlum milletlerin kurtuluş zehiridir.Bu zehir bu topraklar üzerinde emperyal hevesleri olan virüslerin panzehiridir.Eğer bizler bu panzehiri kullanmazsak ileride emperyal virüslerin saldırmak isteyecekleri bir hasta adam haline dönüşeceğiz.VE BU TOPRAKLARDA YER BULAMAYACAĞIZ.

    …darbe ile ele geçirdikleri devleti kısa zamanda almanyanın kuyruğunda 1.dünya savaşına sokup devlete ölümcül darbeyi indirdiler ve kaçıp gittiler…

    Görüyoruz ki her zaman ki İngiliz oyunları ve propagandası bazı ağızlarda papağan gibi tekrar edilmekte.

    BİZİM BUGÜN DAHİ ANLAYAMADIĞIMIZ ENVER PAŞA’YI İNGİLİZLER YILLAR ÖNCE ANLAYIP ‘’EĞER ENVER’İ VE İTTİHATÇILARI BİTİRİRSEK İMPARATORLUĞU VE ORDUYU DA BİTİRİZ’’ DEMİŞLER VE SAVAŞ YILLARINDAKİ PROPAGANDALARINI TAMAMEN ENVER PAŞA ÜZERİNE KURMUŞLARDIR.ÇÜNKÜ İTTİHATÇILIK BU TOPRAKLARIN ŞAH DAMARI,ENVER PAŞA İSE TÜRK ORDUSUNUN RUHUDUR.İLK YAPTIKLARI ŞEY DE ENVER PAŞA’YI ALMAN HAYRANI YAPIP ALMANCILIKLA YAFTALAMAKTIR.

    GÜNÜMÜZE BAKTIĞIMIZDA YILLARDIR BU ÜLKEYİ ŞAHSİ ÇIKARLARI UĞRUNA EMPERYAL EMELLERİN PİYONU HALİNE GETİRENLERİN ÇOK YILDIZLI BAYRAĞI OLAN ÜLKEYE DUYDUKLARI (ADINA HE DERSENİZ DEYİN) HİSLER KARŞISINDA ENVER PAŞA’NIN SÖZDE ALMAN HAYRANLIĞI NEDİR?

    ZATEN BU TOPRAKLAR ÜZERİNDE SAĞCI,İSLAMCI MUHAFAZAKARLAR İLE SOLCULARIN BİRLEŞTİKLERİ TEK BİR ORTAK NOKTALARI VARDIR:İTTİHAT TERAKKİ VE ENVER PAŞA DÜŞMANLIĞI!

    Jakobenizme gelince…Babıali baskını ne bir darbedir ne de jakobenizmin bir ürünüdür.Çünkü jakobenizm halka rağmen ve halka karşıdır.Oysa Babıali baskını devlet içindeki istibdada karşı yapılmıştır.Balkan savaşından sonra Edirne için ‘’verelim kurtulalım’’ fikriyatındaki köhne Kamil Paşa hükümetine karşı yapılmıştır.

    Çeşitli nedenlerle atıl durumda bırakılmış bir ordu Balkan savaşından tam bir bozgunla ayrılır.Artıklar Çatalca hattına zor çekilir…Bulgar ordusu neredeyse İstanbul kapılarındadır.Ve Balkan devletleri aralarında ihtilafa düşerler.Bu gidişattan yararlanmak isteyen İttihatçılar derhal harekete geçerler ve Edirne’yi geri alırlar.

    …türkleri ve türklüğü hakir gören insanlardır…bunların neresi türk milliyetçisi ???adlarına jön türk deniyor ama içlerinde türk asıllı kaç kişi var ??? adları türk olabilir ama kendilerini türk hisseden kaçıdır ???

    Ve artık cahillik tavan yapar.Namık Kemal’in,Ziya Gökalp’in,Mehmet Akif’in Türklüğünden hangi beyin şüphe edebilir?Ah yine unutmuşum…İşte burada da İngiliz propagandası devreye girer.Çünkü bu şahsiyetler özenle İttihatçılıktan soyutlanacak ve sahiplenileceklerdir.Lafı dolandırmadan direkt olarak söylüyoruz unutmayınız ki muhalif de olsa MUSTAFA KEMAL de İttihatçıdır.

    Hem İttihatçılık küçük beyinlerin etnisite çerçevesinde değerlendirebilecekleri bir kavram değidir.İttihat ve Terakki,çatısı altında bu toprakların emperyal güçler karşısında direnme davasına baş koymuş herkesi toplar.Kürt,Arap,Boşnak,Çerkes,Türk,Mason….

    …ittihatçılık size hangi sevgiyi, umudu ve yeniliği hatırlatabilir ki ??? nesine merak sarıyorsunuz ülkeye hiçbir iyiliği dokunmamış maceraperestlerin ??? başarısız olmuş tepeden inme bir darbeciliğin nesine özeniyorsunuz
    İttihatçılık bizlere ilk önce şerefle,namusla yaşamayı ve ölmeyi hatırlatır!

    Vatan ve memleket sevgisini hatırlatır!

    Başarısız olacağımızı bilsek dahi verdiğimiz sözleri yerine getirmek uğruna,insanları yarı yolda bırakmamak uğruna sonuna kadar gitmeyi hatırlatır!

    İttihatçılık bize Edirne’yi,Trablusgarp’ı,Medine’yi,Kutul Amare’yi ve Türkistan’ı ve Azerbaycan’ı ve Çanakkele’yi hatırlatır!

    Biz o maceraperestlerin cesaretlerine,şereflerine ve göz kırpmadan ölüme gidebilmelerine merak sarıyoruz!

    Asıl biz gülelim size!Şu an bu coğrafya emperyalistlerin kuşatması altında ise buna sebeb olanlar Hürriyet ve itilaf,Ahrar gibi fırkaların mirasçıları sayesindedir.

    ….emperyalist olmayan bir türkiye kurmak için önerileriniz varsa buyrun anlatın,

    İşte yeniden ittihat terakki diyoruz!Etnik kökeni ve dünya görüşü ne olursa olsun bu coğrafyanın emperyalstlerin oyuncağı haline gelmemesini isteyen bütün insanları bu cesarette ve kendine güvende tekrardan birleştirelim diyoruz…

  • ulkumof
  • 19.07.2012 22:07:49
  • Iyi ki varsiniz degerli fatma gurman…yorumlarinizi okumak inanin buyuk kazanc. Tesekkurler gavur EGE. …..
  • ulkumof
  • 19.07.2012 21:59:05
  • Yillar sonra da AKP hukumeti nin yaptigi hain ikili anlasmalari savunan, Tayyip Erdogan i goklere cikaranlar mutlaka olacaktir….
  • ulkumof
  • 19.07.2012 21:45:05
  • Degerli fatma gurman…gozlerimi yasarttiniz…benim nutkumun tutuldugu yerde siz nehir gibi cagliyorsunuz. Ulu onder Ataturk un adin diger isimlerle yan yana gordugumde bu ne cesaret diye dusundum ama; bir yerde acik vereceklerini de biliyordum. Sanatlarini icraa ediyorlar hem de buyuk bir ustalikla….Turk milleti nin kaderini oyle bir hazirliyorlar ki; tam denize dusecegi yerde, mutlaka bir yilana sarilmak zorunda kaliyor….AKP de oyle olmadi mi?…
  • fatma gürman
  • 15.07.2012 09:18:49
  • hayat mazaret tanımıyor halil kardeşim…ya istiklal ya ölüm…onun için atatürkçüyüz…hayat bütünleşmedir…hattı müdafa yok sathı müdafa var o satıh bütün vatan…onun için atatürkçüyüz…yurtta sulh, cihanda sulh… hayat barışta filizlenir, onun için atatükçüyüz….en hakiki mürşit ilimdir…hayat devamlı yeni biçimler ve özler arayan ve bulandır, onun için atatürkçüyüz…atatürk çuvala mı girdi de başka isimler kurumlar ön plana çıkarılmaya çalışılıyor sistemli olarak…bir taraf karalıyor atatürk’ü öbür taraf çuvala sokmaya çalışıyor…atatürk yetmiyor mu ??? az mı geldi ??? eksik mi ??? ben tersini görüyorum…bize birkaç numara büyük geldi atatürk…kendi kurduğu partinin bile üstünden sarkıyor, çuvala konuyor…inönü ve ittihat terakkinin maksatlı olarak ön plana çıkarıldığını ben adım gibi biliyorum…ben yutmam bu numaraları…sadece onu bildirmek istiyorum…daha kıyıda köşede kalmış üçbeş kişiyiz son 45-50 seneyi açık bilinciyle yaşayan, ahımız gitmiş vahımız kalmıştır tamam ama varız, nefes alıp veriyoruz…son nefes son taksit söyleyeceğim….atatürk’ten geriye düşen türk uçuruma düşer…atatürk’ten geriye düşen politik proğramı kim sunuyor olursa olsun uçuruma davettir türklüğü, adı türk olan ve kendini türk hissedenler içindir bu demem…önünü’yü atıp satamam, var olmuş, etkin olmuş, ama peşinden gitmem, yüceltmem, olduğu gibi kabul ederim, ben inkarcı değilim… kendisine ait olduğum zaman kendimi mutlu hissettiğim nesil atatürk’ün açtığı yolu daha ileriye taşımaya uğraştı ama başaramadı…bu bizim başarısızlığımızdır suçu atatürk’ün kurduğu proğrama açtığı yola atamayız…ondan geriye düşemeyiz başarısız olduk diye…ittihat terakkilerden, inönülerden medet umamayız… dik duran omurgalı insan gerek…mazeret yok…ya istiklal ya ölüm…istiklal için direneceğiz, mazeret yok…nerde isek orda yapacağız…tek başımıza imiş gibi…sanki başka kimse yokmuş gibi…şimdi ve bulunduğumuz yerde ne yapabiliyorsak o …yeterse ne ala yetmezse yokuz…bu hayatın kanunu benim değil…ben ona ayak uydurmaya çalışıyorum…
  • halil gürsoy
  • 15.07.2012 02:54:56
  • yoldaş sn. Tonguç! itiraf edeyim ki, bunu yüreğim sızlayarak söylüyorum… Baykal’ı attık, ve işte hal-i pür melalimiz ortada… son zamanlarda bende sanki biraz ihtiyatlı davranmakta fayda görür oldum… kim bilir? belkide “İNÖNÜ” sevgimdendir… evet, atılmaz, satılmaz! zira bu sevgi bana, komutanı bulunduğu orduda savaşmış gazi Dedemin aziz hatırasından ve 1919 ruhundan miras kalmış olup, “EMANET” hükmündedir mirim!bu arada; şu, uçsuz bucaksız vede gözlük puslandıran “Tekirağ semalarında” ne olup bittiğini de anlamak istiyorum doğrusu… bunu sn. as abime mi sorsam ne!?
    yada; neuzibillah! veya Hay Hak mı? desem… :) ))
  • as
  • 15.07.2012 02:18:11
  • tonguçum, afiyet olsun, gözlükler mi puslandı, gözler mi buğulandı, tam anlaşılmıyor:))
    @sedat liberal dinci demiş, anlamadım, böyle bir kavram mı var?
    liberal-dinci olur olsa olsa…….
  • Tonguc
  • 15.07.2012 02:08:44
  • Sn Fatma abla ve Sn Gürsoy, yazismalarinizi ilgiysle okudum. Tekirdag semalarinin puslu olusundan midir nedir, bir bakmisim ki gözlerim puslanmis. Bilhassa Fatma ablanin yazi/yorumunu okurken, son cümlesi vurdu beni galiba… Inönü’ye de, Baykal’a da öylesine bir Hass-Liebe ile bagliyiz sanirim. “at atamazsın sat satamazsın…” sanirim tam da bizi tarif ediyor, ve belki de tekirdag semalarinda bile gözlüklerin puslanmasi!Hayyy Hakkk, neuzibillah!
  • halil gürsoy
  • 15.07.2012 01:37:14
  • sn. Fatma hanım, aslında söylemek istediğim şey tamda değindiğiniz üzere; “olduğu gibi kabul edeceğiz!” de özetlenmektedir… tedbirli ve ihtiyatla hareket etmekle bilinen merhum İNÖNÜ, bazılarında hatalı tavizler verilmiş olsa bile, bahsettiğiniz antlaşmaları imzalmış, aslında imzalamak zorunda kalmıştır… o günlerin zor günler olduğu, dolayısıyla mevcut şartlar içinde değerlendirilmesi gerektiği ortadadır… Natoya giriş için başvuru durduk yerde, yada batı emperyalizmine teslim olunmak için yapılmamış, ikinci paylaşım savaşı sonrası galiplerden kuzeydeki ayının Kars ve Ardahan’ı istemesi yanında, Boğazlar üzerinde hak iddiasını da açıkça dile getirmeye başlamış olmasının verdiği sıkıntılı durumun zorladığı sonuç olarak ortaya çıkmıştır… kabul edilen Ameriken yardımları vs. gibi konular elbette içimizi acıtan konulardır… ne varki, ülkenin %80i fakir, çifte koşacak bir çift öküzü dahi olmayan köylüden oluşuyor, dünya felaket boyutunda badirelerden geçerken, zor şartlarda bir “emanetin” korunmaya çalışıldığı bir dönemde, yardım kabul etmenin anlaşılmayacak bir yönü yoktur… şüphesiz o dönemin dikensiz gül bahçesi olduğunu iddia ediyor değilim, ancak, bir dönemi; dönemin şartları çerçevesinde değerlendirip, tarihi olaylar perspektifinden bakarak yargılamakta fayda olduğuna vurgu yapmak istedim… saygı ile,
  • fatma gürman
  • 14.07.2012 00:58:22
  • halil kardeşime 11.11.1938 tarihinde cumhurbaşkanı olan ismet inönü’nün doğrudan siyasi sorumluluğunu taşıdığı dönemde imzalanan ikili antlaşmaların tarihini sıralayabilirim ; 12.5.39 ingiltere, 23.6.39 fransa ile işbirliği, 19.10.39 üçlü ittifak haline getirilerek imzalanan antlaşma…akdeniz bölgesini içeren askeri antlaşma…dişişleri bakanı saraçoğlu ;” t.c. bütün nufuzunu batı ülkelerinin hizmetine vermiştir” diyor…atatürk’ün dış politikada titizlikle üstünde durduğu tarafsızlık politikasına en ağır darbe…nitekim balkan ülkeleri, rusya ve almanya’dan ağır tepki geliyor…ama milli şef’in tercihidir…pullardan ve paralardan atatürk resimleri kalkar…Lozan antlaşmasını imzalamayan abd ile lozan fatihi ismet paşa milli şef olarak ikili antlaşmalar imzalar…23.2.1945, 27.21946, 7.5.1946, 6.12.1946, 12.7.1947, 27.12.1949…içerikleri bir sömürge ülkenin bile kabul edemeyeceği maddeler taşıyan antaşmalar…nato’ya giriş için başvuru 5.mayıs 1950 tarihinde inönü zamanında yapılmıştır…14.5.1950 tarihinde cehapenin doğurduğu demokrat parti iktidara taşınmış ve nato’ya üyelik antlaşmasına imza atma şerefi !!! demokrat partiye nasip olmuştur…24.10.1945 birleşmiş milletlere girilmiş, 14.2.1947 dünya bankasına, 11.3.1947 imf, 22.4.1947,trumann doktrini kabul ediliyor milli şefimiz tarafından 4.7.1948 marshall yardımı alınıyor…ayrıca 1963 yılında emperyal avrupa ile imzalanan ankara antlaşmasının altında da yaşlılık döneminin imzası var milli kahramanımızın…bugünler o günlerde yazıldı…ben de bunları üzülerek yazıyorum…ama olmuşla ölmüşe çare yok…olduğu gibi kabul edeceğiz çok acı verse de taşıyacağız o acıyı, bu bizim tarihimiz…inkar edemeyiz…ben sağ göstermiyorum…sağ liberalliği kim kaybetmiş ki ben bulayım…ismet inönü günahıyla sevabıyla bizim milli kahramanımız…at atamazsın sat satamazsın…
  • Tonguc
  • 13.07.2012 23:38:43
  • Kuvayi Milliye’nin -bir nevi- ittihatci damarini görmezden gelmek, evet, bir tahlil eksikligi olarak görülebilir. Fakat Ittihatcilar da homojen bir fikir yapisi sunmuyorlardi. Son derece karisik, karmasik iliskiler agi hakimdi. Fakat diyalektige göre bu da normaldir, karsitlar birlesti, catisti, sonra yeni celiskiler dogdu, sonra bu celiskiler de yeni sentezlerle asildi. Ittihatcilarin icinde cikarci, namussuz, veya eline iktidar gecince namussuzlasmaya meyyal tipler yok muydu, elbette vardi, ama en sonunda kalan celik cekirdek kuvayi milliyenin nüvesini olusturdu. Bunu inkar edemeyiz. Büyük Anadolu Türk Devrimi, öncesiz ve sonrasiz, son dönemlerde moda oldugu üzre, kesitler kesilip, kesitlerle tahlil yaparak cözümlenemez.Cumhuriyet ve kemalist ideoloji, birdenbire gökten zembille inmadi bize, Atatürk de (kaganlik adidir) tanrisal ilham, yani vahiy filan almadi. O da kendisinden önce gelen pratiklerin, mücadelelerin, fikir catismalarinin ürünü idi.

    Hatta daha genis perspektiften bakacak olursak, Atatürk ve yaptigi devrimlerin köklerini Genc Osman’da, Anadoludaki Celali isyanlarinda, Fatih dönemi sonrasi, Cem Sultan Bayazit cekismesinde, Timur sonrasi Anadolu’da Musa Celebi – Mehmet Celebi cekismesinde, daha da geri gidersek, Bilge kagan anitlarinda bulabiliriz.

    Bu yüzden ittihatcilara, itilafcilarin gözüyle degil, tarihin ve diyalektigin tarafsiz ve acimasiz, keskin gözlügü ile bakmakta fayda var.

  • sedat (Misafir)
  • 13.07.2012 23:11:38
  • Fatma hanım kendi sol gösterip sağ vurmuş,liberal dincilerin ağzıyla konuşmuş 1908 (devrimi) genel seçimlerinden sonra osmanlı siyasal,ekonomik toplumsal yaşamın da neleri değiştirdiklerine baksın beyazıt meydanın da yüzbinlerce kişinin hürriyet,eşitlik kardeşlik diye ittihatçıları destekleyen sloganlardan habersizler, cumhuriyetin temellerini ittihat ve terakki cemiyeti atmıştır.
  • halil gürsoy
  • 13.07.2012 23:05:48
  • Mehmet Ali Güller’in vatan savunması için emperyalizme karşı oluşturduğu(!) mücadele cephesinde yeralan isim korelasyonundaki saçmalığı ilgilenen arkadaşlar gereği şeklinde dile getirmişlerdir…ben başka bir konuya, sn. Fatma hanımın değindiği “Atatürk’ün ölümünden sonra Türkiyeyi yeniden emperyalizmin boyunduruğuna verme girişimlerinin” baş aktörü ,yada aktörlerinden birisi oalarak İSMET İNÖNÜ’yü göstermesini ve neye dayandırarak öyle gösterdiğini anlamış değilim… İnönü’ye yapılmış böyle bir yakıştırmayı, rasgele dile getirilmiş bir durum değilse, şiddetle reddetiğimi belirtip, düzeltilmesi gereğini düşünmekteyim… saygı ile,
  • fatma gürman
  • 13.07.2012 22:18:13
  • tekrar hoşgeldin armor kardeşim…güle güle otur, sağlıklı, mutlu nice seneler sevdiklerinle hepbirlikte…ben de bir-an-evvel evime dönmek için elimden geleni yapıyorum…son nefes son taksit diyerek ödemeye devam…
  • Armor
  • 12.07.2012 21:58:57
  • Fatma Gürman Hanımefendi ile aynı sitede bulunmak bile ayrı bir zevk.Elleri ve aklı dert görmesin.Umarım daha uzun yıllar, bizimle bu zevkleri paylaşır.
  • nhızal
  • 12.07.2012 21:37:26
  • güvendiklerimiz birer birer dökülüyorlar. demekki iş başa düşüyor.
  • Tonguc
  • 12.07.2012 21:34:49
  • Mehmet Ali Güller sacmalamis.
    Milosevic’i Atatürk ile ayni saftaymis gibi göstermeye calismak, abes bile degil, halt etmektir. Slovenya ve Hirvatistan olaylari’ni nispeten ayirmak mümkün fakat Bosna’da yaptiklarini, daha dün oldu, hepimiz hatirliyoruz. Anti Emperyalist bir savas degildi, tam tersine, emperyalist bile degil, resmen soykirimci bir savasti. Milosevic’e anti-emperyalist diyebilenle ayni safta bulunmak bile utanc verir.
    Fatma ablam aciklamis zaten pek cok noktayi.
    Alamanlarin -Hans Dietrich Genscher, alaman disisleri bakani- ile yapilan anlasmalari herkes biliyor. Slovenya ve Hirvatistan’i bize ver, Bosna, Karadag, makedonya senin köpegin olur!
    Daha dün oldu hersey. 1991 senesinde, Hirvatistan savasinin ortasinda arabayla Türkiye’den alamanyaya geldim. 1992-93-94 Alaman gavuristaninda o vakitler ilticacilar dairesinde calistim, geleni gideni gördüm. Durumu tahlil edecek kapasitemiz olmadigi da söylenemez.
    Alamanya’nin yaptiklarini da biliyoruz, Sirp fasistlerinin, insan kasaplarinin yaptiklarini da biliyoruz. Sirp fasistlerini anti emperyalist safta görmek icin salak olmak gerekir. Bugün alaman neo nazilerinin de en önemli retoriklerinden birini amerika karsitligi olusturur, ama bunlara anti-emperyalist mi diyecegiz. Fasist her yerde fasisttir. Irkcidir, dincidir, etnosentriktir.
    Neuzibillah!
  • nhızal
  • 12.07.2012 18:08:22
  • evet Fatma hanım sağlık sorunlarıyla uğraşırken bile düşündüklerini yazıyor.bende diyorumki,

    vatanın bağrına düşman dayamış hançerini,yokmudur kurtaracak bahtı kara maderini. diyen Namık Kemal’e,

    vatanın bağrına düşman dayamış hançerini,bulunur kurtaracak bahtı kara maderini.diye cevap veren MUSTAFA KEMAL gibi,bulunacak. içimizde var bu cevher.eğer hastalığıyla boğuşan Fatma hanım banane demiyor herşeyi açık seçik ortaya döküyorsa bulunur kurtacılarımız.

    bunun için hepimiz üstümüze düşeni yaparız. birçok asalağı sırtımızda taşıyacağız,ayaklarımıza dolanacaklar ama olsun.yılmak yok.

    abd nin yeni bir sol lazım söylemi mahsulunu veriyor. solun yeni lideri apo yazarlarıda ………….ÇOKKKKKKKK

  • Şaman TÜRKSOY
  • 12.07.2012 17:54:02
  • Değerli Fatma Gürman yazdı:”…Ben burda canımla uğraşıyorum ama benden arta kalan bir kıymık bir enerji bile olsa onunla sizinle ve sizin gibi düşünenlerle uğraşmak boynumun borcudur…”İşte sözün özü!
    Benden de +1000
    Eren Erdem yetmiyormuş gibi bir de Mehmet Ali Gül’ler çıktı başımıza;ne makus talihimiz varmış Ulu Gök!
  • Ercument Rakap (Misafir)
  • 12.07.2012 16:53:19
  • Sayın Fatma Gürman’ı kutlarım.Ulusalcı / milliyetçi saflarda görünüp Atatürk’ü değersizleştirmeye çalışanlar, açıkça karşı saflarda olanlardan daha tehlikelidir. Bay Güller, içinde bulunduğu partinin kürtçülüğe en yakın olanlarındandır. Böylelerine karşı daha dikkatli olunmalı…
  • rasim (Misafir)
  • 12.07.2012 14:43:47
  • Sonderece doğru bir tesbit. Fatma Hanımı tebrik ediyorum.
  • nhızal
  • 11.07.2012 09:58:24
  • sahiden nedir bu?miloçeviç şimdi vatanını savunan bir kahraman mı oldu.yugoslavya zaten birleşik bir yapay devletti. hoş titonun yugoslavyayı oluşturmasıda uzun hikaye. o nedenle tito öldü yugoslavya parçalandı.yani miloçeviçde o parçalanmadan meydana gelen sırbistanın başkanıydı. bosnaya saldıran kendileridir. yani kendi ülkesini savunma gibi bir durum yoktu.doğrudan saldırgan bir tutum içine girdi. tabi bu surumda bu konuda esatla birlikte anılmasıda abesle iştigaldir.
    ,ne esat,davidoffun söylediği gibi insan kasabıdır nede miloçeviç esat gibi ülkesini emperyalizme karşı savunan biridir.
    esatı sevmek veya sevmemek değildir konumuz.sadece küresel haramilerin oyunlarının bize yönelik olması ve esatın bunu geciktirmesidir konuyla ilgim. burnumuzun dibinde parçalanan ırak örneği bize ne belalar açtı ortada. aynı şekilde bölünmüş suriye bizim bölünmüşlüğümüze hizmet eder. ittihatçı falan vız gelir. biz yurtseverleriz. kurtuluş ruhu diriliş ryuhu taşıyoruz.
    HEM ENVER PAŞA DA İTTİHATÇI DEĞİLMİYDİ?
  • Zalim Şevki
  • 10.07.2012 23:58:53
  • Yüregine saglik. Fatma abla. Sn. fehimli mestan’nin yorumuna da katiliyorum. ne zaman sevecegimiz bir yazarla tanissak bir kac tane iyi yazidan sonra görüyoruz ki, basliyor ictigimiz suya zehir atmaya.
  • as
  • 10.07.2012 23:47:56
  • ben güllerin yazısını kaçırmışım….şimdi okudum…..
    türköne ve bulaç a cevap yetiştireceğim derken tuzaklarına düşmüş sanki…
    fatma ablamın yüreğine, beynine kalemine sağlık……ne güzel yazmış…
    KALIN TÜRK, evet…..
    HELE BİR ŞU TOPRAĞI ATALIM ÜSTÜMÜZDEN……
    yine FIŞKIRIRIZ ANADOLUDAN…….
  • fehimli mestan
  • 10.07.2012 20:34:14
  • M.A.Güller’in yazısını okuduğumda, GavurEGE’nin altını çizerek yukarda alıntıladığı bölüm bana da garip geldi. Mustafa Kemal Atatürk’ü gereksiz bir şekilde başkaları ile aynı safa yerleştirmek rahatsız edici bir tutum olarak kabul edilir. Bu değerlendirmenin arkasında bir şeyler olduğunu düşünmek de okurun en tabii hakkıdır. M.A.Güller, bu yazısına yönelik bir açıklama getirmek zorundadır. Şunu da itiraf edeyim ki artık yazarların yazılarını okuyup, bunlar ne yapmak istiyorlar diye düşünmekten de gına geldi. En iyisi haberlere göz atıp, kafamda kendi yorumumu yapıp, internetten çıkmak diye düşünüyorum. Sürekli olarak amacın ne olduğunu irdeleyip, sinirlerimin bozulması, bu sıcakta beni hasta edecek. Zaten bugün yeteri kadar tepem atık, herkes herkesi enayi yerine koymaya çalışıyor. :( Rahmetli annem “Ayaktan seni yapmaya çalışıyorlar!” derdi. Aynen öyle!
  • nhızal
  • 10.07.2012 19:56:05
  • çok alakası var sn.Özgürce.aşağı yukarı 4-5 yıldır kafamıza kazınmak istenen tam da dediğiniz şeydir.chp ye,pkk avukatlarının sözcülerinin istiflenmesi bunun içindir. arada da okurun yazılarına değer verdiği bir iki yazarın makalesi konulursa uyu yavrum ninni uyutayım seni durumu hasıl olur.
  • özgürce
  • 10.07.2012 19:40:59
  • Aklıma nedense “Apo, Türk solunun doğal lideridir” söylemi geldi… Ne alaka diyenler varsa, kel alaka kabul edebilir!..

 

fatma gurman hakkında:

Cevap Yazın


9 + = 13

FpsAgency